Returpolicy

Vi har en returpolicy på 30 dagar, vilket innebär att du har 30 dagar efter att du har mottagit din vara för att begära en retur.

För att inleda en retur, vänligen kontakta oss på info@snapsam.se. När din retur har accepterats kommer du att få instruktioner om hur och vart du ska skicka ditt paket. Om din vara levererades defekt kommer vi att betala för returfrakten. Varor som returneras till oss utan att först ha begärt en retur kommer inte att accepteras. Vi ansvarar inte för paket som inte hämtas ut av kunden. När paketet har levererats till postkontoret är det postkontorets ansvar att meddela kunden om kommande paket. Du kan alltid kontakta oss för frågor om returer på info@snapsam.se

 

För att starta en retur kan du kontakta oss på info@snapsam.se.

Om din retur godkänns skickar vi dig en returfraktetikett samt instruktioner om hur och var du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först begära en retur kommer inte att accepteras.

Du kan alltid kontakta oss för eventuella returfrågor på info@snapsam.se.

Skador och problem

Vänligen inspektera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du får fel artikel, så att vi kan utvärdera problemet och rätta till det.

Undantag / icke-returnerbara varor Vissa typer av varor kan inte returneras, som förgängliga varor (såsom mat, blommor eller växter), specialprodukter (såsom specialbeställningar eller personliga artiklar) och personvårdsprodukter (såsom skönhetsprodukter). Vi accepterar inte heller returer för farliga material, brandfarliga vätskor eller gaser. Kontakta oss om du har frågor eller funderingar om din specifika artikel.

Tyvärr kan vi inte acceptera returer på försäljningsvaror eller presentkort.

Utbyten Det snabbaste sättet att se till att du får vad du vill ha är att returnera den vara du har, och när returen har godkänts, göra ett separat köp för den nya varan.

14 Dagars ångerrätt inom Europeiska unionen Oavsett ovanstående har du rätt att avbryta eller returnera din beställning inom 14 dagar om varorna skickas till Europeiska unionen, av vilken anledning som helst och utan motivering. Som ovan måste din vara vara i samma skick som du mottog den, oanvänd eller oanvänd, med taggar och i dess originalförpackning. Du behöver också kvittot eller köpebrevet

 Återbetalningar Vi meddelar dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur och meddelar dig om återbetalningen är godkänd eller inte. Om återbetalningen godkänns kommer du automatiskt att återbetalas via din ursprungliga betalningsmetod. Om produkten är skadad eller defekt till följd av konsumentanvändning kommer ett avdrag att göras från priset. Tänk på att det kan ta lite tid för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen. kontakta oss på info@snapsam.se.